Employer Branding są to działania, które mają na celu budowanie wizerunku jako „wydawcy z wyboru”.
Unikalna wartość pracodawcy
Unikalna wartość pracodawcy to zbiory wartości i skojarzeń, które w procesie rekrutacji pozytywnie wpływają na kandydatów tak, że wybierają oni naszą firmę po procesie rekrutacji, zamiast konkurencji. Podczas tego procesu rekrutacji istotne są cechy wizerunku oraz wartości, które kojarzą się pozytywnie.
Marka osobista rekrutera
Jak sprawić, by najlepsi zgłaszali się sami? Marką rekrutera jest suma odczuć, doświadczeń oraz opinii innych ludzi na temat osoby rekrutującej.
Czym jest analiza stanowiska pracy w procesie rekrutacji?
Analiza stanowiska pracy w procesie rekrutacji to proces gromadzenia danych. Polega ona zebraniu informacji od przedstawicieli danego działu, by wykreować odpowiedni obraz, który jest istotny w procesie rekrutacji.
Najpopularniejsze techniki stosowane do analizy stanowiska w rekrutacji to:
- analiza dokumentów
- wywiad
- obserwacja
Opis stanowiska pracy w procesie rekrutacji
Opis stanowiska w rekrutacji kandydatów jest wynikiem analizy stanowiska pracy. Zawiera on informacje dotyczące zadań wykonywanych na określonych stanowiskach, jak również opisuje stopień samodzielności oraz oraz rodzaj odpowiedzialności, określający wykonywane zadania.
Ważne jest, by pamiętać, że opis stanowiska pracy jest pojęciem szerszym od pojęcia zakresu obowiązków. Jest to istotne w procesie rekrutacji. Dotycz on głównie stanowiska pracy, natomiast zakres obowiązków dotyczy tylko obowiązków konkretnego pracownika.